لیگ دهم از امروز با بازی استقلال تهران در خانه شهرداری تبریز افتتاح می‌شود. برای استقلال که تغییرات زیادی در مدیریت باشگاه و کادر فنی داشته و چند بازیکن اصلی‌اش را از دست داده، بازی مقابل یک تیم تازه‌وارد، قرعه نسبتا خوبی محسوب می‌شود.

footbal-54-gh

با وجود این اکبر میثاقیان که شهرداری را بدون شکست به لیگ برتر رسانده، از گرفتن امتیاز مقابل استقلال ناامید نیست:« در طول مدت مربیگری خود در تیم‌های مختلف هیچگاه در برابر استقلال متوقف نشده‌ام و امیدواریم این روند در این بازی ادامه یابد. بازی اول لیگ برای همه تیم‌ها مشکل است و چون طبق قرعه، این بازی ما مقابل یکی از مدعیان لیگ است، به‌مراتب کار سخت‌تری پیش رو داریم اما تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این دیدار حساس به 3 امتیاز برسیم.»او اضافه کرد: « هر چند تیم ما نسبت به سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر تمرینات خود را دیرتر آغاز کرد و در جذب نفرات تیم طبعا عقب‌تر از این تیم‌ها بودیم اما این دلیل نمی‌شود که شهرداری حریفی آسان برای تیم‌های دیگر باشد.» میثاقیان وعده داد که چهره اصلی تیمش بعد از هفته ششم مشخص می‌شود ولی نمی‌خواهد تیمش با گرفتن نتایج ضعیف در هفته‌های اول با اضطراب سقوط دوباره زندگی کند.

پرویز مظلومی که در لیگ دهم برای نخستین بار سرمربی استقلال شده، فرصت زیادی برای هماهنگ‌کردن نفرات قدیمی و جدید تیمش نداشته. او در اکثر روزهای اردوی اردبیل ملی پوشانش را نداشت و در این بازی چند غایب مهم دارد. جباری در جام ولایت مصدوم شد و مجیدی به‌دلیل آماده‌نبودن به تبریز نمی‌رود. در عوض اجازه بازی بازیکنان خارجی این تیم صادر شده است. در بین 3 بازیکن برزیلی، به‌نظر می‌رسد آندره لوییز در دفاع راست شانس بیشتری برای بازی داشته باشد. مبعلی هم که به تازگی از اردوی تیم ملی برگشته، با توجه به غیبت جباری می‌تواند نخستین بازی‌اش را با پیراهن استقلال انجام بدهد. دیگر تغییر مهم استقلال نسبت به فصل گذشته بازگشت طالب لو به چارچوب دروازه است. ظاهرا مظلومی طالب لو را برای بازی در ترکیب اصلی بیشتر می‌پسندد، هر چند محمد محمدی هم در تمرین شنبه استقلال مصدوم شد و به هر حال نمی‌تواند در این بازی حاضر باشد. مظلومی اعتراف کرد که شناختش از شهرداری به آنالیز بازی‌های دوستانه این تیم محدود می‌شود، با این حال اطمینان داد که تیمش در این بازی با تمام وجود برای پیروزی تلاش خواهد کرد.

آرش برهانی در 2بازی استقلال در جام ولایت نتوانست گل بزندو مقابل تیم امیدهم فرصت‌های خوبی را از دست داد، با وجود این، آقای گل لیگ هشتم امیدوار است در تبریز دروازه شهرداری را باز کند: «نخستین دیدار برای استقلال از اهمیت زیادی برخوردار است. پیروزی و کسب 3 امتیاز می‌تواند از لحاظ روحی پوئن خوبی برای بازی‌های دیگر باشد. شرایط من هم مثل سایر بازیکنان ایده‌آل است و در بهترین وضعیت روحی قرار دارم. امیدوارم در هفته اول بتوانم در پیروزی احتمالی تیم نقش تاثیرگذاری داشته باشم. تاکتیک استقلال هجومی خواهد بود و از دقیقه اول حمله می‌کنیم. با تمام احترامی که برای شهرداری تبریز قائل هستم اما، به‌جز برد هدف دیگری نداریم.»البته برهانی در تمرین دیروز استقلال به‌طور جزئی مصدوم شد ولی به احتمال زیاد به بازی می‌رسد.

برنامه هفته اول

4 مرداد
شهرداری تبریز - استقلال 17:30
پاس - مس 18:00
ذوب‌آهن - پیکان 19:30
فولاد- استیل‌آذین 20:45

5 مرداد
راه‌آهن - سپاهان 17:40
سایپا - صبای‌قم 18:15
ملوان - نفت تهران 18:15
پرسپولیس - تراکتور‌سازی 19:40
شاهین- نفت آبادان 20:30

کد خبر 112384

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز